Organische groei, overnames en kostenbeheersing liggen
aan de basis van deze sterke prestaties
Brussel, 14 januari 2025: Easyfairs heeft zijn resultaten voor het financiële jaar 2023-24 bekendgemaakt. De inkomsten van Easyfairs voor 2023-24 groeiden naar €229,3 miljoen (vorig jaar: €189,8 miljoen), een toename met 20,8%. Recurring EBITDA bereikte €52,3 miljoen (vorig jaar: €35,5 miljoen), een toename met 47,1%.
De omzetgroei ging gepaard met een uitstekende kostenbeheersing, wat de EBITDA-marge opgedreven heeft van 18,7% vorig jaar, naar 22,8% dit jaar.
Marc Hellemans, Chief Financial Officer van Easyfairs licht toe: “Ons vorige financiële jaar 2022-23 liet al aanzienlijke groei zien, grotendeels dankzij de post-Covid heropleving. We zijn dan ook zeer verheugd dat onze cijfers voor 2023-24 nog beter zijn. De inkomsten zijn gestegen, voornamelijk dankzij een sterke organische groei (22,9%), die gekenmerkt werd door aanzienlijke groei in het volume van onze evenementen (net geen 9%). We hebben ook 15 nieuwe beurzen gelanceerd, die 4,5% uitmaken van onze totale verkoop. Daarnaast hebben twee overnames in dit fiscaal jaar, Coiltech en Southern Manufacturing, bijna 5% bijgedragen aan de totale omzet.”
De resultaten onderstrepen ook de veerkracht van het Easyfairs bedrijfsmodel. “Hoe meer de wereld digitaliseert, hoe meer waarde mensen hechten aan face-to-face ontmoetingen,” merkt Easyfairs Group CEO Anne Lafère op. “Tegelijkertijd verwachten mensen een ervaring op maat in alles wat ze doen en het bezoeken van een evenement is daar geen uitzondering op. Daarom gebruiken we bijvoorbeeld artificiële intelligentie, zoals matchmaking algoritmes, om doelgerichte connecties te faciliteren en om de agenda’s van bezoekers te personaliseren volgens hun voorkeuren en doelstellingen.”
Reflecterend op drie opeenvolgende recordjaren en de vooruitzichten voor 2025, merkt Matt Benyon, die met Anne Lafère de verantwoordelijkheden van Group CEO deelt, op: “Met de recent aangekondigde nieuwe investering van Cobepa en Inflexion, zijn de vooruitzichten voor groei groter dan ooit. De investering zal zowel organische groei door nieuwe evenementen en productlanceringen financieren, alsook wat we ‘geo-cloning’ noemen, met name het transplanteren van bewezen evenementconcepten in nieuwe steden en regio’s, evenals aanzienlijke overnames.”
Over Easyfairs
Easyfairs organiseert en beheert evenementen, met als doel communities samen te brengen onder het motto ‘Visit the future’.
Vandaag organiseert Easyfairs zo’n 110 toonaangevende evenementen in 14 landen (Algerije, België, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten). Ook beheren we 8 evenementenlocaties in België, Nederland en Zweden (Antwerpen, Gent, Mechelen, Namen, Gorinchem, Hardenberg, Malmö en Stockholm).
Easyfairs wil het leven van haar klanten eenvoudiger maken. We verhogen niet alleen de return on investment, maar ook de return on time invested voor professionele communities. Hoe? Dankzij onze all-informules, geavanceerde technologieën en klantgerichte aanpak. Onze vooruitstrevende, digitale mindset geeft deze communities de kans om te netwerken en zaken te doen, het hele jaar door.
De Easyfairs Group telt 870 toegewijde medewerkers, maakt gebruik van de beste marketing- en technologietools en ontwikkelt sterke merken die onze belanghebbende communities aanspreken.
In 2024, en dit voor het zesde jaar op rij, kende Deloitte het label ‘Best Managed Company’ toe aan Easyfairs.
Visit the future met Easyfairs en ontdek meer op www.easyfairs.com
Voor meer informatie, neem contact op met
Marie Ost
Group Communications Executive
marie.ost@easyfairs.com
+32 (0)496 40 60 28