Op dinsdag 20 september 2022 lichtte Easyfairs, uitbater van Flanders Expo, in het bijzijn van klanten, partners, politiek en pers hun toekomstvisie toe. Ook onthulden ze aan de aanwezigen, samen met burgemeester Mathias De Clercq, het nieuwe logo en de nieuwe branding van Flanders Expo in primeur.
Nog tijdens het event van 20 september lichtte Easyfairs haar ESG (Environmental, Social & Governance) strategie toe. ESG is voor Easyfairs een strategische keuze, het is geen project maar een mindset waar elke werknemer bij Easyfairs van doordrongen moet zijn.
In deze context werd aandacht geschonken aan het sociale luik binnen deze strategie. 2 graffiti artiesten transformeerden 2 oude gevelplaten in hedendaagse kunstwerken. Deze werden tijdens de avond te koop aangeboden en verkocht voor een totaalbedrag van EUR 960.00. Dit mooie bedrag kwam er nadat Easyfairs zelf de beste biedingen verdubbelde naar respectievelijk EUR 425.00 en EUR 535.00.
Over VZW Enchanté
Enchanté is een non-profitorganisatie met roots in Gent maar ondertussen actief in verschillende Vlaamse steden.
Bij Enchanté geloven we dat een samenleving pas echt lééft als iedereen erbij hoort. Jong en oud, zij met minder en meer kansen, de stille en de luide roepers. Daarom bouwen we platformen waar wij mensen met elkaar verbinden. Want met een klein gebaar kan ook jij een groot verschil maken. Van een welgemeende koffie, een lekkere lunch tot een zorgeloze overnachting. Van gevulde brooddozen voor klein en groot tot een bioscoopticket dat een nieuwe wereld opent. Van harte geven doet leven, erbij horen doet wonderen. Want hier gebeurt het! Enchanté
Op dinsdag 4 oktober ontving Alain D’Haese, COO Easyfairs Belgium, Kim Swyngedouw van Enchanté te Flanders Expo om het bedrag te overhandigen.
Kim Swyngedouw Enchanté: Heel fijn dat we met deze financiële bijdrage een nog groter verschil kunnen maken voor de vele Gentse leerlingen die dagelijks met een lege of minder voedzame brooddoos op de schoolbanken zitten